diumenge, 11 de març del 2007

La grip aviar


Ahir era dissabte, el meu dia de jeure al sofà després de dinar i mirar una estona la tele, aprofitant la companyia de la meva iaia que es queda clapada als 10 minuts i em deixa veure el que vulgui. Tots els dissabtes menys ahir, i és que qalsevol excusa és bona per trobar una feina més productiva que seguir en directe la retransmissió de la mani pels afectats per la grip aviar (anar a fer un café, netejar el wàter o practicar-se l'harakiri amb el ganivet del pa).

En un primer moment em va semblar que tots els manifestants feien cara d'estar força sans i vaig pensar "vols dir que no t'has equivocat de canal?". Tots feien cara d'anar ben alimentats i de venir d'un dinar a Casa Lúcio a base de huevos estrellados con foie, filet mignon i nadons republicans trocejats, però de seguida vaig sortir de dubte. Perquè podien estar manifestant-se tots aquells pobres desgaciats sinó pels estralls de la grip aviar quan onejaven sobre els seus caps milers de banderes espanyoles amb aligots preconstitucionals? Alguns diuen que és perquè hi havia algun fatxa manifestant-se en contra d'un etarra, però no m'ho vull creure, era la grip aviar. "¡No som fatxes, som espanyols", corejava la multitud. Uff, sort que m'ho van aclarir ells mateixos.


"Los aguiluchos a la última fina, que parezca que somos civilizados!"


No ho sé, al final tot sembla formar part d'un xiste, una broma macabra en la qual prenen partit els dictadors frustrats del nostre sistema guvernamental. On s'és vist que en una manifestació en la qual participen més de 400.000 persones (o dos milions i mig, suposo que comptant els nadons republicans que portaven a l'estòmac) puguin encara permetre's la presència de símbols franquistes? Aneu a explicar-li a un alemany que aquí no només és legall lluir la iconografia del dictador sinó que fins i tot forma part d'un sector manifestant del principal partit a l'oposició de la política estatal. Si un alemany porta una creu gammada va a la presó; si un espanyol porta el ágila de san juan, surt a la tele.

"Estic emocionada, Pilucha. Em penso que hi ha més banderes d'Espanya que quan Franco sortia al balcó de la plaça d'Oriente", li diu una senyora a la seva amiga. I l'amiga assenteix: "¿Saps què em va dir ahir Doña Virtudes? Que si la cosa empitjora i surten tots els d'ETA al carrer, ven el xalet de la Moraleja i s'instal.la a Miami. A prendre el sol i també a oblidar-se d'aquesta Espanya roja".

"Sólo me importa la estética. Soy un pequeño talibán porque este look me favorece"

Amb tot, vull pensar que en realitat només ho fan en pro de l'estètica. Jiménez Losantos va dir l'altre dia que l'àliga era més maca que la corona hortera així que és possible (i només possible) que en obrir l'armari de les banderes del rebedor de casa hagin triat la franquista perquè lliga més amb les seves cares de lloros del PP. "Si entramos en la disquisición de qué es más español, me parece mucho más tradicional el águila de San Juan que la corona esa hortera que tenemos ahora" F. Jiménez Losantos.

Si si, és molt més tradicional, on vas a parar!
Bdecs.

Kamikatze

1 comentari:

Anònim ha dit...

GRan, molt gran el teu post. Molt a l'alçada del potencial que et surt per les orelles, k no vam saber aprofitar quan fèiem aklla assignatura amb la barbeito, on anàvem tb amb la carme i on vam fer una història k no recordu però sé k era molt patètica (hi havia algo dun gelat?! déu meu...!! ¬¬' xD)
en fi, k de moment, k encara no he escrit res, trobo k akst blog està kdant molt digne. a veure si això de k nom deixi penjar el meu artible serà un simple control de qualitat... muaaaaaaak (a tu i... a mi! xD k curiós)